Julkaisut

Suomen Romaniyhdistyksen julkaisut

2021
Autio, Petra (2021) Nuorten romanien koulutus, työllisyys ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen, Raportti Suomen Romaniyhdistyksen neljännessä Au mensa -nuorisoprojektissa vuonna 2020 tehdystä kyselystä, Suomen Romaniyhdistys. https://www.suomenromaniyhdistys.fi/wp-content/uploads/2022/02/nuorisoraportti2020_valmis18032021.pdf

2020
European Commission, Directorate-General for Justice and Consumers, Civil society monitoring report on implementation of the national Roma integration strategy in Finland: Identifying blind spots in Roma inclusion policy, Publications Office, 2020, https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/basicpage/3034/rcm-civil-society-monitoring-report-3-finland-2019-eprint-fin.pdf

Suomen Romaniyhdistys (2020) Kansalaisyhteiskunnan seurantaraportti kansallisen romanipoliittisen ohjelman toimeenpanosta Suomessa: Osallisuustoimenpiteiden puutteiden tunnistaminen. https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/basicpage/3034/rcm-civil-society-monitoring-report-3-finland-2019-eprint-fi.pdf

2019
European Commission, Directorate-General for Justice and Consumers, Civil society monitoring report on implementation of the national Roma integration strategy in Finland: Assessing the progress in four key policy areas of the strategy, Publications Office, 2019, https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/basicpage/3034/rcm-civil-society-monitoring-report-2-finland-2018-eprint-fin.pdf

Suomen Romaniyhdistys (2019) Varjoraportti Suomen romanipoliittisen ohjelman toimeenpanosta: Neljän toimintalinjan edistymisen arviointi. https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/basicpage/3034/rcm-civil-society-monitoring-report-2-finland-2018-eprint-fi.pdf

2018
European Commission, Directorate-General for Justice and Consumers, Civil society monitoring report on implementation of the national Roma integration strategy in Finland: focusing on structural and horizontal preconditions for successful implementation of the strategy, Publications Office, 2018, https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/basicpage/3034/rcm-civil-society-monitoring-report-1-finland-2017-eprint-fin.pdf

Suomen Romaniyhdistys (2018) Varjoraportti Suomen romanipoliittisen ohjelman toimeenpanosta: Strategian menestyksellisen toteuttamisen rakenteelliset ja horisontaaliset edellytykset. https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/basicpage/3034/rcm-civil-society-monitoring-report-1-finland-2017-eprint-fi-2.pdf

Kulmanen, Kaisla (2018) ”Nuori romani, luotatko poliisiin?” – Suomen romaninuorten kokemuksia kohtaamisesta poliisin kanssa, Suomen Romaniyhdistys. https://www.suomenromaniyhdistys.fi/wp-content/uploads/2020/11/Nuori-romani-luotatko-poliisiin-raportti-24.10.-2018.pdf

2016
Autio, Petra, Anette Lindström, Jari Hedman ja Daniela Isberg (2016) Nuorten romanien tilanteet ja toiveet: Raportti Suomen Romaniyhdistyksen ensimmäisessä Au mensa -nuorisoprojektissa 2014–2015 tehdyistä kyselyistä, Suomen Romaniyhdistys. https://www.suomenromaniyhdistys.fi/wp-content/uploads/2020/09/nuorisoraportti_romaniyhdistys2016.pdf

2008
Päivi Majaniemi ja Janette Grönfors (2008) Vanhinta ei unohdeta: Opas romanivanhusten omaishoidosta, Kopio‐Niini, Helsinki. http://suomenromaniyhdistys.fi/wp-content/uploads/2016/12/sry_omaishoidonopas.pdf
Majaniemi, Päivi ja Anna Maria Viljanen (2008) Romanivanhusten palvelutarvekartoitus, De patti phuuridenge – douva hin godjiba, Anna kunnia vanhuksille – se on viisautta, Kopio‐Niini, Helsinki. http://suomenromaniyhdistys.fi/wp-content/uploads/2016/12/sry_palvelutarvekartoitus.pdf