Baȟtalo phuuriba – Onnellinen vanhuus

Baȟtalo phuuriba – Onnellinen vanhuus tarjoaa pääkaupunkiseudun romanivanhuksille kulttuurisensitiivisiä palveluita. Palveluihin kuuluvat romanivanhusten kotona asumisen tukeminen, yksinäisyyden ja syrjäytymisen ehkäisy, virkistystoiminta, liikkuvan toimiston palvelut, etsivä vanhustyö, vaikuttamistyö sekä hankkeen toimintojen kehittäminen.

Puhelinpalvelua, opastusta ja neuvontaa tarjotaan viranomaisille ja romaneille valtakunnallisesti.

Baȟtalo phuuriba tarjoaa koulutuspaketteja, jotka sisältävät luentoja, työpajoja ja materiaaleja. Koulutusta tarjotaan aktiivisesti Helsingin kaupungin työntekijöille, alan opistoille. Hanke tarjoaa myös työharjoittelu- ja lopputyöpaikkoja opiskelijoille.

Helsingin kaupungin ja oppilaitosten kanssa tehdyn yhteistyön pohjalta tarjotaan koulutusta myös muille kunnille ja järjestöille. Viritämme keskustelun romanivanhusneuvostosta ja pyrimme luomaan sellaisen, jotta saisimme romanivanhuksia puhumaan itse puolestaan erilaisissa vanhustyön tapahtumissa ja osallistumaan päätöksentekoon.

Suomen Romaniyhdistys ry hallinnoi hanketta ja sen toiminta on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumatonta. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA tukee toimintaa.

SEURAA MEITÄ FACEBOOKISSA!